torstai 13. lokakuuta 2011

A kirjottelee..


Tiedättekö kuinka ihanaa on kirjautua bloggeriin ja huomata, että on tullut muutama kommentti? Mua ainakin piristää jo yksi kommentti!! Sitten kun niissä on vielä jotain kysymyksiä, niin saa helposti aihetta seuraavaan postaukseenkin ;) Keh keh..

Olin tänään hammaslääkärissä aamulla. Ne ketkä mut tuntee, niin tietää kuinka paljon inhoon sitä paikkaa. Lapsuuden traumoista juurtaa juurensa.. mutta pakko oli kuitenkin mennä juurihoitoon. Pelkäsin aivan tajuttomasti. Tärisin siellä odotushuoneessa ku haavanlehti. Mutta mitä, ei se sattunut?? Eikä edes puol suuta puutunu niinku viime kerralla, koska ne käytti semmosta yhen hampaan puuduttavaa ainetta. Kävin kaupassa ostamassa vessapaperia ja meinasin jo lähtee kouluun.. kunnes puudutus lakkas ja rupes särkee niin paljo, että tekis mieli lyödä päätä seinään. Jos vaikka se sattuis helpottamaan. Kipu säteilee koko päähän ja silmät vuotaa. Jep, enhän mä sit mihkään kouluun lähteny.

Ollaan Iinan kanssa päätetty, että torstai on virallinen siivouspäivä. Joten vein roskat, pyyhin vähä pölyjä, imuroin ja järjestelin tavaroita. Oon ihan varma, että mun yllätys menee pieleen eikä toi tollo edes tajuu että oon huhkinu täällä!!!

Mutta siis nyt niihin kysymyksiin mitä viime postaukseen tuli..

En halua julkisesti puhua meiän vuokrasta. Sen verran voin kuitenkin paljastaa, että jos asuttais opiskelijasolussa, niin kuussa maksettais suunnilleen samanverran. Mutta nyt saadaan asua kahestaan. Ollaan molemmat alle 20v ja ollaan toisen asteen koulutuksessa, joten kelalta ei tipu opiskelijatukea. Ainoastaan asumislisä, joka ei sekään kata edes pelkkää vuokraa. Senhän lisäks pitää maksaa vedestä, sähköstä ja jollain pitäis vielä elääkin.

Molemmat oltiin viime kesä töissä, joten säästöillä ollaan elelty. Ei me mitenkään kauheen tiukilla eletä, vaikka tulot molemmilla at the moment nollissa. Saa sit nähä miten ens vuonna ku säästöt on kulutettu. :s Ei vaan, kyllä me töitä ollaan molemmat haettu. Iina tekee vaatekaupassa sijaisuuksia ja tättäräärää meitsi alkaa pitämään zumbaa. En oo täällä vielä edes kertonu, mutta kävin viime viikonloppuna zumba instructor -koulutuksessa ja nyt mulla on oikeudet pitää tunteja! Jos jostain nauttii aivan helvetin paljon, niin mikäs siinä jos siitä vielä maksetaan. En oo ikinä pitäny mitään tunteja, mutta aion ennen ensimmäisiä kertoja harjotella harjotella ja harjotella. Itseasiassa ollaan koko tääki viikko kuunneltu aina himassa noita mun levyjä ja koreografioita pitäis alkaa suunnitteleen. Oon niin innoissani!!

Meillä rahaa ei kulu niin paljon ruoka, kuin esimerkiksi ammattikorkeessa tai yliopistossa opiskelevilla, koska saadaan joka päivä koulussa safka. Kun ollaan keittiössä, syödään ensin aamupuuro ja sitten aletaan valmistaan muita ruokia, syödään niitä lounaaksi ja loput laitetaan myyntiin. Jos ei olla keittiössä, niin syödään ilmaiseksi ruokalassa. Lisäks ollaan nyt täs pari viikkoo yritetty tarkotuksella elää vähemmillä ruokakustannuksilla, joten ollaan syöty himassa lähinnä puuroja, hedelmiä, kananmunia ja jogurttia. Niistä saa jo vaikka mitä herkkuja ja täyttäviä ruokia aikaan! Vähän kun vaan jaksaa nähdä vaivaa.

Tuo kirjotuksen alussa oleva kuva oli pakko ottaa tiistaina kun tehtiin iltapalaa. Oltiin laitettu päivällä jääkaappiin molemmille kippoihin vaalmiiks jogurttia, ja kaurahiutaleita sinne turpoomaan. Sitten leikattiin siihen banskua ja omenaa kaveriksi. Ei itse siitä otettu ollenkaan kuvaa, koska se ei näytä hyvältä. Mutta maistuu niin herkulliselta. Ai ai ai, olis jo ilta niin pääsis taas syömään sitä!

Olenkohan selitellyt täällä nyt tarpeeksi kerrakseni.. kukaan jaksa tätä edes lukea :D Täytyy varmaan koittaa nukkua hetki jos tää kipu hellittäis. Mur.

-Anni

ps. Lähdetään huomenna Lohjalle ja lauantai aamusta laivalle!! JeeJeejee.

6 kommenttia:

  1. Mäki haluun jatkossa sit Lahteen juurihoitoihin.. Lohjalla mun kokemus oli KAMALA. :( Sit ku siel viel piti käydä se 4 kertaa ennen kun oli hammas "kunnossa" (se sano, että tuskin kestää kauaa, oli niin huonos kunnos hammas) eli todennäkösesti kestin kaiken tuskan turhaab :(

    Tokal kerral en ees saanu puudutusta ku se väitti että mun hammas oli jo "kuollu" edellisestä kerrasta. Juu moro. Vittu mä sätkin siinä aina ku se vähänkää tökkäili ja pidätin vaa kyyneleitä.. Sit ku se oli ohi ni se vaa totes että "ei se ollukkaan viel ihan kuollu".. Ai ihanko totta -.- No siitä seuraavat 2 kertaa meni sit jo ihan ok, ei tuntunu enää nii paljoo, et vissii se jo sillon kuoli.. :D

    Haha kirjotin melkee jonku postauksen vaa tähän kommetti laatikkoon haha :D

    Mä tahdon sun zumba tunnilleee !

    VastaaPoista
  2. Laura: Hyi helvetti !! Mä oisin sinuna huutanu, että ei tää oo kuollu, puudutA!! Mul oli semmoi mies hammaslääkäri ja joku thaikuista tullu hoitaja. Se hoitsu ei oikee osannu hommiaan mut toi mies kyllä! Sano heti sillo aluks, että sano jos vähänki tuntuu ni puudutetaan lisää. Tän ei pitäis sattua!! :)

    Ootko syyslomalla Lohjalla? Voin pitää sulle tunteja sillon :p ja muutenki pitää nähä sillon !! Eli siis vko 43.

    VastaaPoista
  3. Niin ja mikä parasta, se sano, että jo seuraavalla kerralla laitetaan pysyvä paikka!! Että mulla vaan noi kaks kertaa.

    VastaaPoista
  4. No koska mulla ei oo mitään lomaa, joten enköhän mä oo Lohjalla :D No just jooo.. Mulla piti mennä 3 kerral läpi, mut sit 3 kerral se sano et siin oli viel jotai et laitetaa väliaikane ja ens kerral uus. Plääh.. Ja en mä kerenny huutaa mitä missää vaihees ku kokoajan oli jotain suussa...

    Mut sit ku kävin ihan normiporauksessa Mänttärissä ni siel oli niiiiin sulonen sellane huonoosuomee puhuva pikkupojan näkönen hammaslääkäri joka oli super ystävällinen ja laitto tarkkaan puudutuksen ja sano kans et saa huutaa jos viel sattuu ni laitetaan lisää :D Sit se rasvas mun huuletki :'') mut sillon ei sattunu yhtää <3

    Mut jooo (sun )syyyslomalla nähdääänn!! :)

    VastaaPoista
  5. Voi Anni... Mulla on tän kuun loppu puolella kans juurihoito ja mua jännittää ihan sairaasti :( Helmi just ku on kuullu että ne jälkikivut on ihan sietämättömät ni halleluja! Musta tuntuu etten selviä siitä hengissä ellen keksi jotain kivun lievittämiseen. Vinkkejä? :D Ja hei mä tuun 3.11 Lahteen että mein pitää ehottomasti nähä sillon!

    VastaaPoista
  6. Laura: Nauroin niin paljo tolle huulien rasvaamiselle, hahaha. Ei. Mut siis iha perseestä juurihoito ja koko mesta!

    Jonnaaaaaa: Oon vetäny tänään 1400 edestä särkylääkkeitä ja tällä hetkellä ei satu iha kamalasti. Jos ei haluu niin paljo särkylääkkeitä ni kääntyisin alkoholin puoleen. Hömpsyä kehiin. XD

    Niin tuut sillon karismaan?? JOOJOOJOO, mäki. ja tuut kattooo tän kämpän, eiks niii? Mul on just 2.11 toinen hammalääkäri aika ::( Apua.

    VastaaPoista