maanantai 26. maaliskuuta 2012

Pyöräily




Kevät on jo pyörähtänyt käyntiin ja kovaa vauhtia rullaillaan kohti kesää. Mikä voi olla ihanempaa ku pyöräily auringonpaisteessa? No itseasiassa muutamakin asia, mutta haluun silti puhuu siitä. Jotain niin ihanaa, mutta samalla muutama erittäin ärsyttävä juttu.

Ensinnäkin talvella on niin perseestä. Ensin tulee musta jää, ei ees tajuu et on liukasta ja kaatuu. Joka syksy se yllättää. Sitte tulee kilometri lunta.. ei morjens. Siinä sitte sudit kinoksessa ja saat tehä tajuttomasti töitä et pääset eteenpäin. Ei sillä, poljen silti läpi talven.. mutta sitte lumet sulaa ja tulee loskakelit. Joka ikiset housut ja kengät on iha kurassa. Eikä riitä et nää tapahtuu kerran vuodessa, vaan sit pari kertaa se takatalvi. Ah.

Toiseks missä sitä pitäis kaupungissa polkee?? Jos poljet autotiellä, autot tööttäilee ja kuskit pudistelee päätään ihan ku tekis jotain väärää? Eiks yli 12-vuotiaat (vai mikä ikäraja ikinä onkaan) täytyski ajaa keskustassa ajoradalla? No ollaan kyl ajeltu iha keskustassa kävelykäytävillä, koska herranjumala mähä jäisin auton alle. Mutta aaaaaaaargh, kuin ärsyttävää ku ihmiset kävelee niin leveesti ja tasan keskellä, ettei kummaltakaan puolelta mahdu ohi. Soitat kelloa, jotta tää vois siirtyä pikkasen sivumpaan, ni mummothan on säikkynä ja saa paskahalvauksen. Sitte ku et soita kelloa ja meet iha vierestä ohi ni siinä vaiheessa varsinki.. kumpakaan ei siis hyvä.

Tänään ainaki kolme ihmistä meinas hypätä mun pyörän alle. Avatkaa silmänne!! Älkääkä kävelkö iha keskellä, pliide.

Olikohan mulla viel joku kolmas mikä siinä ärsyttää... niin joo se kumien pumppaaminen. Mä vaan en osaa sitä. Tulkaa joku auttaa, koska ne on iha tyhjät jo ::( Pyörä tuntuu niin raskaalta ja ihan ku ei liikkuis ees eteenpäin.

Maanantai avautuminen, check.

-A

6 kommenttia:

  1. Tän takia suosinkin kävelemistä :D

    VastaaPoista
  2. hahaha voi ihana, etkö sä oikeesti osaa pumpata renkaisiin ilmaa? ♥ mulla ei kyl oo vielä kesäfiilistä, kun pakkasta -10 ja lunta tulee vaan lisää tupaan :D haha. onneks sentää kaamos on ohi ni aurinko paistelee aina välillä. oon alkanu ottaan ilon irti myös näistä talvisista oloista, eihän tässä mikään hätä ole kesän tulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa.. onneks Iina auttaa! Kuha vaa tajuis joku kerta lähtee alas ennenku on jo kiire olla perillä..
      Kyllä se kesä pohjoseenki tulee, usko minua :) !

      Poista
  3. Mua ainaki ärsyttää autoteillä pyöräilevät, ne ei mun mielestä kuulu autojen sekaan:) Vaikka jotkut kävelytietkin on huonoja polkemiselle, mut mun mielestä mielummin kävelytiellä kun autotiellä.

    VastaaPoista
  4. mäkään en koskaan saa pumpattua kunnolla ilmaa, kerran vein jo pumpun takasin kauppaan ku olin vakuuttunu siitä et se on rikki...
    aikasemmin autoilijana ärsytti autotiellä pyöräilevät mutta nyt kun pyöräilen niin ajan aina autotiellä. suomessa se tuntu vähän hullulta kun ei kukaan tuntunu sitä tekevän, mutta englannissa se on onneks normaalimpaa ja autoilijat on siihen ihan tottuneita ja isoimmilla teillä on onneks tiehen maalattu pieni "kaista" pyöräilijöille mikä helpottaa huomattavasti :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, joku muukin jolla on sama ongelma!! Tästä postauksesta on vuos.. (miten edes oot löytäny tänne?!?!) ja itseasiassa nytki ois kumit tyhjänä. On niitä sentää välillä pumppailtu ja mä oon jopa oppinu vaihtamaan renkaanki. Tosin siitä kuinka hyvin se on onnistunu en menis takuuseen ku joka kerta hajos viikon sisään uudestaan. Hm.

      Eli mäki voisin muuttaa Lontooseen :)

      Poista